mooievenweg 2 - Reisverslag uit Ash Shindaghah, Verenigde Arabische Emiraten van Bea /wiebe. Riedstra. / Meulen - WaarBenJij.nu mooievenweg 2 - Reisverslag uit Ash Shindaghah, Verenigde Arabische Emiraten van Bea /wiebe. Riedstra. / Meulen - WaarBenJij.nu

mooievenweg 2

Blijf op de hoogte en volg Bea /wiebe.

26 Februari 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Ash Shindaghah

26 februari.
Madagaskar.
Aangekomen bij het eiland Nosy Be gelegen op 13 graden (1400km) zuiderbreedte, de zon staat nu in het noorden om 12 uur 's middags.

We worden verwelkomt door meerdere prauwen met inboorlingen die hun bootjes hebben volgeladen met tropisch fruit en souveniers.
Ik meen zo nu en dan ook de kralen te herkennen waarmee we ze eeuwen geleden uit de boom hebben gelokt.
We hebben deze dag geen excursie W afgesproken, dus gaan we straks op goed geluk met de tender aan land
Eerst maar eens zien of we wat geld kunnen bemachtigen want de € tjes en dollars zijn op. De lokale munt hier maakt iedereen tot miljonair met een waarde van €1 op 3120.
Ondanks dat het bruto nationale product niet meer bedraagt dan € 5,5 miljard, op 19 miljoen inwoners moet een ieder zich hier miljonair voelen.
Het was nog moeilijk genoeg om wat geld uit de muur te krijgen, de meeste banken accepteren geen MasterCard.
Toch een gevonden en met een dik pak geld weer de straat op. Nog wat rondgekeken, een kleinigheid gekocht en verder geen actie ondernomen.

Morgen in de volgende plaats weer een excursie, dan storten we ons wel weer in het madagaskaraanse leven. Voor nu genoeg, weer met de tender naar de boot en daar wat lezen en relaxen.
Diego Suarez is de volgende bestemming.