mooievenweg 3 - Reisverslag uit Puerto Chacabuco, Chili van Bea /wiebe. Riedstra. / Meulen - WaarBenJij.nu mooievenweg 3 - Reisverslag uit Puerto Chacabuco, Chili van Bea /wiebe. Riedstra. / Meulen - WaarBenJij.nu

mooievenweg 3

Blijf op de hoogte en volg Bea /wiebe.

24 Januari 2016 | Chili, Puerto Chacabuco

Vandaag zondag volgende stop Chacabuco midden in het eilanden gebied diep in een fjord aan de kust op weg naar het einde van het continent. Een dorp van naar ik denk een paar honderd inwoners bezig met de zalmkwekerij als hoofdactiviteit voor hun bestaan. Aan land gekomen staan zelfs ook daar de nodige taxi chauffeurs ons op te wachten om ons rond te rijden door de bergen rondom. Voor deze keer laten we dat maar aan ons voorbij gaan. Ook hier de handwerkende dames met hun producten. De traditionele souveniers van de streek ( meestal gefabriceerd in China) blijven hier toch wel wat op de achtergrond door deze nijvere dames. Naarmate we verder komen naar het zuiden zakt de temperatuur geleidelijk naar Nederlandse waarden, hier nu 21 graden met zo nu en dan een buitje. Vanavond gaan we opnieuw verder nu voor een groot deel door de Chileense archipel. Eerst nog na een tocht van enige uren tussen de eilanden door naar buiten tot morgenvroeg wanneer we het Fallos kanaal binnengaan, niet dat daar veel is gegraven, de doorvaart wordt zo genoemd.... We varen ondertussen in bovengenoemd kanaal prachtig tussen de bergen van de Andes. Vanmorgen om 6u aangekomen bij een gletcher, mooi gezicht die ijsrivier. Vandaag nog de hele dag cruisen door de archipel totdat we aankomen bij de straat van Magalanes dan gaan we verder oost tussen de eilanden door, prachtig varen zo in dit vlakke water je glijd er als het ware door, veel vogels maar nog weinig waterleven. Komt nog wel wanneer we weer in ruimer water komen denk ik.
Morgenvroeg om 6 u zijn we in Punta Arenas de Zuidelijkste stad van Chili.