mooievenweg 3 - Reisverslag uit Cieneguita, Venezuela van Bea /wiebe. Riedstra. / Meulen - WaarBenJij.nu mooievenweg 3 - Reisverslag uit Cieneguita, Venezuela van Bea /wiebe. Riedstra. / Meulen - WaarBenJij.nu

mooievenweg 3

Blijf op de hoogte en volg Bea /wiebe.

08 Januari 2016 | Venezuela, Cieneguita

8 januari
Port Limon , Costa Rica. (Rijke kust) zoals de Spanjaarden op zoek naar naar Indie het beschreven. Ze waren aangeland in Amerika . Rijkdom van de bevolking bestond uit gouden en zilveren sieraden en voorwerpen. In de jaren daarna hebben ze flink hun best gedaan om alles wat blonk te verschepen naar Spanje.niet alleen Costa Rica maar alle landen er om heen , scheepsladingen vol gingen naar de overkant. Regelmatig werd er schip geconfiskeerd door Engelse, Franse en ook Nederlandse Buccaneers. Ook de nodige gingen naar de kelder , te zien op de zeekaarten van deze omgeving. Vooral rond de Key's waar honderden wrakken voor de kust liggen. Er wordt nog dagelijks gezocht naar schepen met kostbare ladingen.
Port Limon een kleine haven waar containerschepen ladingen brengen en halen die overland door Costa Rica worden vervoerd om de gigantisch hoge kosten voor een doorvaart door het Panama kanaal te vermeiden. Bijvoorbeeld ons cruiseschip niet al te groot 800 passagiers betaald € 190000 voor deze passage. Dat is €240 per passagier. Voor dit doel wordt op dit moment een nieuwe haven aangelegd door een Nederlandse combinatie van BAM en van Noort.
Vandaag een excursie gemaakt waar we met een smalspoor treintje door het regenwoud en per boot verder de bossen in naar een bananenplantage.
Onderweg diverse dieren en vogels gezien. De luiaard en apen hoog in de bomen.Natuurlijk Meerdere vogels, het geheel een mooi beeld vormend van toch nog redelijk wat wild leven in de bossen hier.
Ondertussen zijn de trossen weer los en varen we de haven uit op weg naar Panama voor een passage door de sluizen.

• 09 Januari 2016 - 10:04

Jaap En Riek:

Hi

Leuk verslag gelezen voor die passage wat een geld en verder hopen wij dat jullie het fijn hebben.

Groetjes van ons Jaap en Riek