mooievenweg 2 - Reisverslag uit Ash Shindaghah, Verenigde Arabische Emiraten van Bea /wiebe. Riedstra. / Meulen - WaarBenJij.nu mooievenweg 2 - Reisverslag uit Ash Shindaghah, Verenigde Arabische Emiraten van Bea /wiebe. Riedstra. / Meulen - WaarBenJij.nu

mooievenweg 2

Blijf op de hoogte en volg Bea /wiebe.

11 Maart 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Ash Shindaghah

10 maart.
De dag dat we zullen aankomen in Richards bay. Het weer is compleet veranderd.
Gisteravond al zijn we vertrokken uit Maputo en al gauw buitengaats verzeild in een partij slecht weer met onweer, dat maar niet ophield. Gedurende de nacht is de wind aangetrokken tot 8 a 9 Beaufort .
Vanmorgen voor de kust aangekomen bij Richards bay, bleek de wind en het zicht zo ongunstig dat we de haven niet in konden. Een 5-tal uren bijgedraaid gelegen, de havenautoriteiten wilden ons niet beloodsen waarna de kapitein besloot om Richard bay dan maar rechts te laten liggen en voor Durban te gaan. Jammer we hadden een leuke excursie willen doen in het St. Lucia-meer. Een natuurgebied waar veel nijlpaarden verblijven en wat we bij een vorige gelegenheid ook al eens hadden beleeft. Volgende keer beter.
Nu ondertussen voor de kust van Durban ik denk nog een uur en we liggen in de haven.
De wind is ondertussen al behoorlijk in kracht afgenomen dus hier zullen geen problemen zijn.
Morgen en overmorgen dus hier. Daarna de laatste etappe naar Kaapstad.