mooievenweg 2 - Reisverslag uit Ash Shindaghah, Verenigde Arabische Emiraten van Bea /wiebe. Riedstra. / Meulen - WaarBenJij.nu mooievenweg 2 - Reisverslag uit Ash Shindaghah, Verenigde Arabische Emiraten van Bea /wiebe. Riedstra. / Meulen - WaarBenJij.nu

mooievenweg 2

Blijf op de hoogte en volg Bea /wiebe.

22 Februari 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Ash Shindaghah

Malediven 19 februari.
Na opnieuw een zeedag ,aankomst op de Malediven, een tropisch paradijs bij uitstek. Een gebied met vele honderden eilanden en atollen op enige graden ten Noorden van de evenaar. Allemaal opgebouwd door koraal op de toppen van kraters en bergen net onder het wateroppervlak. Het hoogste punt steekt niet meer dan circa 3 mrt. boven de zee uit.
Wij komen op de rede bij Male, de hoofdstad van de Malediven.
Een stad die dertig jaar geleden bestond uit niet meer dan een lange weg langs de kust en nu een 90000 inwoners heeft en meer op Manhattan lijkt. Een oppervlak van nauwelijks meer dan 2 km2. Een woud van motoren staat geparkeerd langs de boulevard en een niet aflatende stroom van motoren en autos's flitst langs ons heen. Niets hier beantwoord dan ook aan de gedachte al zou dit een van de laatste paradijzen op aarde zijn. Langs de havenkant lopend zien we meerdere boten hun vangst naar de visafslag brengen wanneer we daar aankomen zien een grote variatie van de prachtige exotische vissen die daar worden gevangen. De visserij is daar zoals we zien kleinschalig en gevarieerd.
Op het moment dat we deze stad de rug toekeren en naar een van de vele eilanden, atollen gaan is daar de rust en wanen we ons echt in het paradijslijke Malediven.
Een kleine tocht van 45 min. brengt ons temidden van kleine eilanden, nauwelijks boven het water uitstekend van een schoonheid die je zelden ziet.
Het echte bounty gevoel. Witte stranden, glashelder water, ideaal om in te zwemmen en te snorkelen, zelfs lopend door het water zwemmen de mooiste vissen om je heen, we kwamen zelfs een haai tegen in dit ondiepe water achter de riffen. Wel een kleintje hoor van niet meer dan een meter maar toch. Het was een dagje genieten om niet te vergeten. Wij waren op het eiland met het resort Bandos een prachtig geheel.
Om een uur of 3 was het weer over en op naar ons schip met de tender.
Morgen weer op weg, nu naar de Seychellen, onderweg gaan we nog de komst van Neptunis vieren wanneer we de evenaar passeren. In totaal 3 dagen varen scheiden ons van de volgende bestemming.
Daarover later